iklan iwb
iklan iwb

banner-460x110 (9)
460x110_rev image

Bro dan sis sekalian…setelah lama nggak terdengar, kini Suzuki dengan mengandalkan Inazuma akan menjelahi pulau Jawa sejauh 2.500 km. Dengan tema Java Endurance…..2 Inazuma sudah dilepas sejak tanggal 1 kemarin……!!

GT125Garuda_460x140

iklan iwb
iklan iwb

Dalam perjalanan sejauh 2,500km…..tim turing akan menyelesaikannya selama 10 hari. Pelepasan keberangkatan peserta Java Endurance dilakukan di pom bensin TOTAL Kemang. Adapun rute yang bakal dilalui motor dua silinder 250 fuel injection tersebut yakni Solo, Malang, Jogjakarta, Pangandaran, Ujung Kulon, Bandung dan kembali lagi ke Jakarta. Di setiap kota, peserta Java Endurance juga akan melakukan “kopdar” dengan komunitas sepeda motor yang berada di masing-masing daerah untuk berbagi kisah petualangan menggunakan sepeda motor. Penjelajahan akan berakhir di Kantor redaksi majalah JIP dan tabloid MOTOR Plus di Kebon Jeruk, Jakarta Barat pada 10 September 2014. Emang siapa yang menjadi peserta turing??….

Dua unit Suzuki Inazuma berwarna hitam akan dikendarai oleh perwakilan dari redaksi tabloid M+ bernama Radian Trijatnika dan Edy Riyanto. Sepanjang penjelajahan mereka akan berbagi informasi tentang performa Suzuki Inazuma dalam menghadapi beragam kondisi jalan di Pulau Jawa. Dengan tenaga sebesar 24 HP pada 8.500 RPM serta torsi 23,8 NM pada 6.500 RPM pastinya buka perkara susah untuk menaklukkan pesisir Pulau Jawa bagian utara hingga selatan brosis. Oh iya…informasi tersebut juga dapat dipantau lewat akun facebook fanpage Suzuki Motor Indonesia. So….hati-hati buat bro Radian dan Edy. Keep safety riding dan jangan lupa…..istirahat jika capek. Salam satu aspal!! (SIS PR edited iwb)

Post by IWB. Follow us on….

Twitter : @iwanbanaran
FB : Iwanbanaran
Email : [email protected]
Youtube channel : Iwanbanaran
Path : Iwanbanaran
Google+ : Iwanbanaran
Blog alternate : IWBspeed.com

iklan iwb
Suwun sudi sambangi warung sederhana ini. Jangan lupa subscribe agar sampeyan tidak ketinggalan berita tentang roda dua. Salam satu aspal, juoz gandozzz cakkk !!

50 COMMENTS

  1. Magnificent beat ! I would like to apprentice while
    you amend your website, how can i subscribe for
    a blog site? The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered
    bright clear concept

  2. Hi there excellent blog! Does running a blog similar to this require a lot of work?
    I’ve absolutely no knowledge of programming but I was hoping to start my own blog soon. Anyhow,
    should you have any suggestions or techniques
    for new blog owners please share. I understand this is off subject nevertheless I just needed to ask.
    Cheers!

  3. Admiring the dedication you put into your blog and in depth information you provide.
    It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed information. Wonderful read!

    I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  4. I believe this is among the most vital information for me.
    And i’m happy studying your article. However should statement on some general things, The web site style is ideal, the articles is truly excellent : D.
    Good process, cheers

  5. 2500 km …… muantabb ….. tp kok kayanya terlalu pendek yah. TVS Apache yg motor kelas dua aja bisa 10000 km di kalimantan

  6. yaelah..gini hari baru mau unjuk buntut tuh inazuma ?.. pabrikan yang koplak.. motornya bagus, pabrikannya singit….hehehehehe….

  7. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any
    widgets I could add to my blog that automatically tweet my
    newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe
    you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

  8. ah…. ternyata ini tho…..
    kemarin ke temu di daerah pertigaan nganjuk-kediri-kertosono.
    daerah apa itu ga tu namanya. 🙂

    ane dari arah nganjuk di salip bro radian ama bro edy.

    kirain banyak ternyata emang ber 2 saja hehe, ga sempat jepret krn keburu ngacir.

    selamat d…. hati2 di jalan….

  9. Thanks for ones marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you might be a great author.
    I will ensure that I bookmark your blog and will
    eventually come back in the foreseeable future.
    I want to encourage you to ultimately continue your great work, have a nice evening!

  10. Pretty component to content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to say that I get in fact loved account your weblog posts.
    Any way I’ll be subscribing for your augment and even I success you get right of entry to consistently rapidly.

  11. Pretty section of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to claim that I get actually
    enjoyed account your weblog posts. Any way I’ll be subscribing to your augment and even I achievement
    you get right of entry to persistently rapidly.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here